2012. április 13., péntek

2012. április - 0. hónap - Mandulás fehércsokis kókusz lekvár

Hogy miért is ez a cím? Jó kérdés! Úgy döntöttem, hogy részt veszek A Nagy Blogos Befőzős Kihívás!-ban. :) Ha valakinek kedve támad csatlakozni, még nyugodtan megteheti!
--------------------------------------
"május 1-én kezdünk: minden hónapban befőzni/eltenni/savanyítani valamit, és arról posztot írni.

A kihívás: vajon végig tudjuk csinálni egy éven keresztül?

játékszabály: havi egy befőzés, arról linket teszünk az adott hónap doksijába (doc), és beszélgetünk róla az eseménynél (event). Ha többet is elteszel/tartósítasz az adott hónapban, akkor válassz ki egy "a hónap kedvencét" (mármint ami a legnehezebb/legkedvesebb/legfinomabb volt számodra, és azt linkeld ide.)"

Az április a kezdő, ún. bemelegítő hónap, hogy egy kicsit ráhangolódjunk a dologra. Nevezhetjük ezt amolyan 0.hónapnak is.

Adott volt 3 kókuszdió, amivel kezdenem kellett valamit. Ez a szupi kis lekvár adta az alapötletet, amit természetesen egy kicsit megcsavartam és a saját ízlésemre igazítottam.

Hozzávalók:

3 db kókusz dió - ebből nekem kb 70 dkg kókuszreszelékem lett
3 db kókuszdió kifolyatott leve (nem mértem, de nem lett túl sok) + 2dl víz
1 rúd vanília
150 g hántolt durvára tört mandula
150 g fehér csoki
200 g cukor
1 cs. zselésítő


Kifúrtam a kókuszdió könnyen átszakítható lyukát (a 3-ból az egyik az), majd egyenként pohárba felfogtam a kicsorgó levet.


Feltörtem a kókuszdiókat. Itt egy jó kis videó, hogy pontosan hogy kell. Én annyit módosítottam a technikán, hogy egy helyen befűrészeltem a héjat, mert akármeddig ütögettem körbe-körbe csak nem akart feltörni, de a befűrészelés után már 1 ütésre szépen körberepedt.





Kiszedtem a kókusz húsát, a hátulján lévő barna részt kerámia pengés zöldséghámozóval leszedtem. Ezzel egész könnyen ment, pedig fel voltam készülve, hogy vért fogok izzadni.




A meghámozott darabokat robotgéppel lereszeltem. Kézzel brutál lett volna.


Majd feltettem az összes hozzávalóval, és jól összefőztem. A végén a botmixerrel még egy kicsit lágyítottam a textúráján. Sterilizált üvegekbe töltöttem és tadáááááááááááááááám kész is. Isteni fincsi lett!


Gyönyörű fehér színű, apró fekete vanília pöttyökkel ill. vajszínű mandula darabkákkal.



2 megjegyzés:

  1. Vajon meddig áll el? Nem tudom, hogy a kókusz és a mandula így hogy bírja. Mostanában elég gyakran főzök lekvárt és a páromra rá van parancsolva, hogy ne torkoskodjon. Esetleg használjak vmi tartósítószert?

    VálaszTörlés